my sweaty palms.

Monday, July 13, 2009

tadi mario tak hadir ke sekolah.
katanya, "hidung saya berdarah. awak tolong saya ambil alih kelas darjah empat saya."
oleh kerana dia tua daripada aku 26 tahun, aku akur dengan permintaannya.

aku tak buat sembarang kerja pun tadi di sekolah.
mentang-mentang si mario tak datang, guru-guru bahasa melayu semua hooray-hooray.
aku hanya sempat masukkan gambar-gambar dari cd ke dalam harddrive aku.
sepanjang lima jam di sekolah, aku sibuk facebooking dan bloghopping.
lagi sikit aku nk online shopping tapi aku kawal nafsu aku.

haha.

tepat pada jam 1.30 petang selepas loceng sekolah berbunyi, aku dan aisyah keluar dari sekolah seperti orang tak bersalah.
memang tak salah pun.
kalau dah takde kerja di sekolah, buat apa nk duduk lama-lama, betul tak?

aku teringin nak makan sushi.
dengan semangat kental dan berkobar-kobar, aku dan aisyah pun angkat kaki ke clementi.
nama pusat beli-belah yang baharu dinamakan city vibe.

seolah-olah ianya sebuah pusat beli-belah di chinatown.

setelah aku menyental perut dengan sushi-sushi yang sewaktu dengannya, aku pun jalan-jalan sekejap di clementi.
tak banyak benda yang menarik perhatianku, alhamdulillah.
selamat sikit duit aku yang ada dalam bank.

aku pun berikhtiar untuk membeli telefon rumah cordless.
telefon yang ada di rumahku sekarang mintak kena terajang saje.
apa gunanya kalau ada line telefon tapi tak boleh digunakan?
kesian matair aku nye phone bill.
setiap hari call aku macam dier ada free outgoing gitu.

balik kepada topik aku hari ini.

aku dengan tiba-tiba pissed sendiri kat boon lay station.
semua orang kanchiong spider, macamlah last bas pukul 5.30pm.
aku terutamanya sangat marah dengan seorang budak cina yang cuba untuk menjadi spiderman ketika aku sedang berjalan di belakangnya.
dah gitu takpe, depannya ada seorang ahpek tua yang sedang menolak troli penuh dengan kotak.

aku bukannya risaukan budak cina tu tau.
bayangkan kalau ahpek tua tu yang terjatuh ke, kotak terhempap dier ke.
kan kesian?

budak cina yang nak jadi spiderman tu ter'eye contact' dengan aku.
aku memberikannya jelingan tajam.
secara tiba-tiba dia pun menukar menjadi manusia biasa.
tau pun takut eh kau.

sampai ke rumah aku pissed gila.
nak tido pun tak boleh.
aku pissed jugak sebab batam trip tak jadi.
susah payah je aku countdown untuk ke batam, in the end tak jadi.

moe ni pun satu.
nak sign agreement, kena clash dengan batam trip aku ke?

aku sungguh marah.

dan kepada matair aku yang ingat aku upload gambar kita dua di facebook,
sorry brother.
gambar-gambar terakhir yang aku muatnaikkan ialah gambar pesta di r2.
gambar kita satu haprak pun takde, so takyah risau.
satu starbucks tak tau tentang hubungan kita.

oleh kerana aku pissed,
aku akan makan jemput-jemput pisang yang mak aku buat petang tadi.
nak tau anehnya?

aku paling benci buah pisang.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home